2011. január 13.

Mösziő Kétszínű avagy Első Befoglalt

Mösziő Kétszinű életét négyzet alakú türkiz lyukacsos kőként kezdte (vannak ilyen kövek a természetben?), aztán gondolt egyet, és begyöngyöződött. Megküzdöttem vele is rendesen, kb. két órát izzadtam, mire rájöttem, szabályos négyzet alakú követ nem olyan egyszerű befoglalni mint egy téglalapot. A szemszámra baromi gürivel alkottam egy egyenletet:
4X+12 = gyöngyszemek száma,
ahol X páratlan szám.
Na ja, sokkal egyszerűbb lenne úgy leírni, hogy négy páros számú többszörösére van szükségünk, de így mégis tudományosabban hangzik, nem? A 12 a négy sarok miatt kell, ugyanis amikor kialakítjuk a sarkokat, ennyi gyöngy vesz benne részt.

A kő elég vastag, valószínűleg eredetileg nem erre szánták, át is fúrták átlósan a sarkainál. Úgyhogy kellet egy kicsit trükközni, szaporítani és fogyasztani.
Ha már ennyit küzdöttem vele, akkor viszont a hátoldalát kicsit másmilyenre szerettem volna. Nem csak színben, befoglalásban is. Rivolinál láttam már csillag mintát Audrey füzetében, szögletes kőnél még nem, úgyhogy kreáltam egyet.

Pofonegyszerű, de mégiscsak saját kreálmány, és lehet tovább bonyolítani.
Például ilyenre:











Ha valakinek esetleg megtetszett a díszítés, akkor így tudja elkészíteni - első mintaleírásom, remélem, érthető :)


A két oldal egyben pdf formátumban itt található. A szögletes kő befoglalása pedig a már említett kiadványban.
Jó fűzést!

ui. Mösziő Kétszínű kap ám láncot is, a gyártása folyamatban...

Nincsenek megjegyzések: