2010. december 6.

Gyöngybeszerző túrán

Ha már a pendrive fityegő elkészült, ideje valami komolyabba belevágni - úgyhogy nyakamba vettem a... a... a Netet, és körülnéztem, honnan is rendelhetnék. Konkrétan ehhez a mintához, jaycee oldaláról. Karácsonyra szánom, így még igyekeztem a leírásban megadott kódú gyöngyöket beszerezni.
A gyakorláshoz - és a fityegőhöz is - a Gyöngyszigetben vásároltam be gyöngyből, cérnából és tűből. A bolt mondhatni központi helyen van, az Oktogonnál (Jókai utca 5.). A múltkor a kedvenc újságomban cikkeztek a netes vásárlásról, és azt ajánlották, hogy csak olyan helyről vásároljunk, amihez tartozik valós elérhetőség - számomra postai cím. Ha nem ajánlják, ez akkor is szempontként szerepel a boltválasztásban, mert még sose próbáltam a házhoz szállítós verziót, jobb szeretem személyesen megvenni a dolgokat - na ja, de akkor mire is jó a webshop? Arra, hogy ne kelljen öt boltot végigjárnom, hanem nyugodtan, a számítógép előtt végigmazsolázhassam az üzletek kínálatát, és dönthessek a felesleges körök megtétele előtt. Nos, három színben kellett 11-es delicát beszereznem: 0310 (matt fekete), 0773 (cseresznyefa) 0670 (csillogó barack). A  háromból a webes felületen csupán a feketét találtam meg, de sajnos a boltban ebből egy zacskónyi sem volt. Pedig már kiváltottam a törzsvásárlói kártyám, tehát jó lett volna ezekkel is előrébb jutni a pontgyűjtésben.
Felpattantam a villamosra, majd a Blaha Lujza térről elsétáltam a Gyöngyházig (Rákóczi út 41.). Itt nem számítottam sok delicára, viszont van egy csomó Treasre-jük, és mivel először Toho Treasure-rel fűztem, gondoltam, ha van a leíráshoz hasonló színben, mégis eltérek az eredeti tervtől. Sajnos a honlapon a Toho és a Treasure kínálata mintha ugyanaz lenne, és pont abban a színben nem volt Treasure, amit kerestem.
Sebaj, irány vissza a Nyugati :) A Jászai Mari tér felé sétálva jobb oldalon kanyarodtam be a Hegedűs Gyula utcába, a 12-es szám alatt található Gyöngyboxba. Azért hagytam őket utoljára, mert 19 óráig vannak nyitva :) Náluk - azok a gyöngyök, amiket megnéztem - 7 g-os kiszerelésben kaphatók. Összevetve az 5 g-os kiszerelésű gyöngyökkel, olcsóbbak a többi boltnál - persze megint csak azok esetén, amikben jártam. A karkötőt közben elkezdtem fűzni - nem, nem ott a boltban, otthon :) -, és a 7 grammnyi gyöngy sem lesz elég, hiszen ez az egyik fő színe az ékszernek. A barack színből viszont az 5 g is bőven elegendő, tehát abból felesleges lett volna vennem - már ha persze lett volna belőle a boltban. Sajnos 3 gyöngybeszerző hely után is csak egy szín volt a birtokomban, úgyhogy másnap nyakamba vettem a várost.
A Gyöngyélethez eltúrázni igazi élmény volt. Az Örs vezér térről a 131-es busszal utaztam 25-30 percet a 15 perces menetidőhöz képest, majd az általam ismert legdimbes-dombosabb utcán (Ferenc utca) loholtam a 138-as számig, hogy még nyitvatartási idő alatt elérjem a boltot. Megérte, a két keresett színben megtaláltam a gyöngyöket. Üröm az örömben, hogy rögtön 2-2 fiolányit kellett volna beszerezni, hiszen nem csak karkötőt szeretnék csinálni, hanem hozzá medált is. Úgyhogy vár rám egy újabb túra... Ami még megszívlelendő, hogy a 131-es és a 31-es busz is körjárat, mielőtt az ember sietve felpattan az épp a megállóba érkező buszra, nézze meg, merre megy tovább. Nekem egyrészt sikerült a rossz irányba felszállnom - bár akkor már minden mindegy volt :) -, másrészt viszont rájöttem, hogy a 31-es busz is jó, és az legalább nem 20 percenként jár.
Még egy összehasonlítási alap: a gyöngyök csomagolása. A Gyöngysziget visszazárható zacsikba porciózza a gyöngyeit, a Gyöngyélet fiolákban árulja. A Gyöngyboxban tűzőgéppel tűzik össze, a Gyöngyházban leragasztják a visszahajtott végét.
A második kirándulás a Gyöngyéletbe nem volt már olyan tragikus. Hogy Anyu szavaival éljek: Akinek nincs a fejében, legyen a lábában - ha elsőre nagyobb mennyiséget szereztem volna be a főszínből, nem kellett volna újra megtennem ezt az utat. De végül elkészült a mű :) Nem lett tökéletes, három helyen hibádzik az oldalsó minta. Persze, vissza lehet bontani, de annyira talán nem zavaró - különben is, kell valami védjegy az embernek.
  • Karkötő minta: Jayceepatterns 
  • Peyote csövecske és háromszög Audrey leírása alapján
  • Gyöngy: 11-es Delica

Nincsenek megjegyzések: