2011. április 23.

Jegyzetfüzet

Használt papír újrahasználatára találtam ötletet valakinél. Elsőre meg mertem volna esküdni, hogy CSJ oldalán, aztán elbizonytalanodva körülnéztem a Kreatív tutorialok és Urban:Eve bejegyzései között is. Sajnos nem sok sikerrel...
Egyébként egyrészt ilyen jegyzetfüzetet először akkor készítettem, mikor még hírből sem ismertem a blogolást, másrészt nem is úgy készült, mint a megtalálatlan bejegyzésbeli, így azt hiszem, megmutathatom a link nélkül is (a lányoknál azért érdemes körülnézni :-) ).
Az egyik labortakarításkor rengeteg olyan papírt selejteztünk ki, aminek egyik oldala még "érintetlen" volt. Kiobás helyett jegyzetfüzet készült belőlük, két méretben is.
Az A4-es papírokat a rövidebb oldalukon spiráloztatva
  • nagyméretű fecnigyűjteményt kapunk: ha valamit fel szeretnénk írni, nem kell fecnit keresni, kéznél van az újrafüzet. Így egy helyen tudhatjuk a hirtelen fontosnak vélt információkat, ráadásul egy 40-50 oldalas tömböt csak nem hagyunk el olyan könnyen. Ha betelt a füzet, mehet a szelektív hulladékgyűjtőbe, a spirál eltávolítása után.
  • akár jegyzetelhetünk is bele egy rém érdekfeszítő osztályértekezleten, mely során végig Damoklész kardjaként lebeg a fejünk fölött, hogy esetleg nekünk kell emlékeztetőt készítenünk az elhangzottakból.
Felezett méretben velünk jöhet mindenhova a táskánkban. Utóbbi esetben érdemes az első és az utolsó oldalt megerősíteni. Nekem épp a Glamour áprilisi száma akadt a kezembe, és így a hátoldala díszíti a füzet elejét - az újság körülbelül ennyit ér, ha valami miatt érdemes volt megvennem, akkor az ez az egy oldal (a Glamour vásárlási lázas kuponokat is akkor adták, talán ez növelte valamelyest a lap értékét, egyébként... - az egyébkéntről egy másik bejegyzésben részletesen).
Mivel az újság nagyobb egy A4-es lap felénél, a felesleget hajtsuk be a belső olalra és rögzítsük - mondjuk celluxszal. Ezt megspórolandó kérhetünk kemény lapokat a spirálozóban, vagy akár áttetsző fóliát is - bár ez kevésbé zöld megoldás. Az én kisalakú verzióm így néz ki (a spirál oldalra is tehető):

Megtaláltam a linket, természetesen egy negyedik helyen volt.

Nincsenek megjegyzések: