2011. december 12.

Ajtódísz


A decemberi Praktika magazin Vendégfogadó koszorúi közül megtetszett A tél színei fantázianevet viselő. Az elkészítéséhez szükséges anyagokat az Üllői úti Hobbyművészben szereztem be.
  • Szükség van egy hungarocell karikára, amit már nem így hívnak, hanem flancos styr… fedőnéven fut (a szó végére nem emlékszem). Értem én, hogy a hungarocell polisztirolból van, és ezzel tanítani akarják a népet, de ha egyszer hungarocellként ismeri az ország, minek ez a nagyzolás? Nekem a 15 cm-es volt szimpatikus, ez a második legkisebb a kínálatban (a boltban jártamkor persze).
  • A beborításához 4 m szélesebb fehér szalagot választottam, míg a szintén 4 m vékony kék szalag az ajándékcsomagok elkészítéséhez kellett. Előbbiből elegendő mennyiséget vettem, utóbbiból viszont jobb lett volna 5 m-t.
  • Az ajándékokat egy papírral borított hungarocell táblából terveztem kivágni – az üzlet logikája alapján nevezzük styrpapnak -, amihez az eladó hölgy elmondása alapján speciális styrpap vágóra lett volna szükségem. Mivel úgyis becsomagolásra kerültek, az otthoni közönséges sniccer is megtette.
  • Különféle csomagolóanyagok helyett egy kék alapon fehér mintásat választottam, illetve az otthon elfekvőben lévő (általános iskola negyedik osztályából megmaradt :) ) színes papír készletet hasznosítottam.
  • A szalagok rögzítéséhez szükség van gombostűkre, a csomagoláshoz pedig celluxra.
Ajtódísz - hozzávalók
Elkészítés: 
  • A hungarocell karikát körbetekerjük a fehér színű szalaggal. A szalag eláll a karikától annak görbülete miatt, ezért a tekerés során az újabb réteg mindig lefedi a már karikán lévő szalagnak körülbelül a felét, ezzel lesimítva azt. Ha körbe értünk, gombostűvel rögzítjük a matériát (a kezdéskor nem kell, hiszen ezt a véget leszorítja a félig fedő következő kör), ezzel egyúttal kijelölve a koszorú hátoldalát.
  • A styrpapból négyzeteket, téglalapokat vágunk ki (3X3 és 2,5X3 cm-esből készülő csomagok jól illenek az alap méretéhez). Becsomagolás után szalaggal is átkötjük őket úgy, hogy a hátoldalon keresztezze egymást a szál két vége.
A szalag szálai keresztezik egymást

  • Egy styrpap táblácska kevés az egész karika ajándékokkal beborításához, ezért gyufaskatulya felhasználása mellet roppant érdekes női újságok lapjaiból hajtogattam fél dobozokat, amiket papírdarabokkal raktam tele, majd becsomagoltam őket először általános iskolából megmaradt hajtogató lapba, majd a díszes csomagolópapírba (kicsit sem témába vágó, ámde annál érdekesebb megjegyzés, hogy a helyesírási szabályzatban nem találtam meg a gyufa szót a gyufaskatulya keresésekor). Az újság leírása alapján celofánba is be kellene csomagolni a szalaggal átkötés előtt, nálam ez elmaradt.
  • Továbbá ragasztani kellene őket a koszorú alapra, én azonban egy másik módot ajánlok: A kék szalagot gombostűvel rögzítjük a hugarocell karikán, átfűzzük az egyik ajándék hátsó, keresztben futó szalagja alatt, majd körbe tekerjük egyszer a karikán (nem kell gombostűzni a szalagot minden egyes tekerésnél, csak szorosan rátekerni az alapra).
Átfűzés a kereszteződés alatt

  • Újabb csomagocskát fűzünk fel, majd újabb tekeréssel ezt is rögzítjük. A szalag vezetésével tudjuk befolyásolni, milyen közel legyenek egymáshoz az ajándékok. Ha körbeértünk, akár a kezdeti gombostűvel, akár egy újjal rögzítjük a végét.
  • Néhány ajándékot külön szálra fűzünk, amelyet a koszorú aljára applikálunk. Végül a tetejére kötünk egy darab szalagot, amivel az ajtóra tudjuk rögzíteni.

Vendégváró ajtódísz

Nincsenek megjegyzések: