2016. augusztus 20.

Tolltartó befőttesüvegből

Mondtam már, hogy szeretem a befőttesüvegeket? Abban tartom a fakanalaim, de készült már belőlük mécsestartó is. Többféle. Most épp tolltartót készítettem az irodába.

Adva volt egy uncsi műanyag tároló (a jobb tollakat már kipakoltam belőle), amit az elődömtől örököltem.


A műanyaggal semmi bajom (sőt, igen jóban vagyok vele szakmai ártalmilag :)), de egyrészt nem fért el a monitorom mellett, másrészt külön akartam választani a saját írószereket a cégesektől. Így fogtam két befőttesüveget, három színben Pentart akrilfestéket és a repesztőlakkot, némi zsinget és barna kartont, majd nekiálltam a festésnek. Az egyik üvegnél sárga alapra jött száradás után a repesztő lakk és szintén száradás után a zöld festék, a másik fehér alapon sárga színt kapott. Az alábbi fotó nem adja vissza hűen a zöld árnyalatát, de látszanak a repedések.



A két tolltartó bevetés közben (élethű színben):


A barna karton szerepe, azt hiszem, egyértelmű.
A nyilacskás post-itek a fekete papírra applikálva érkeztek, ezért a saját hátterüknél fogva rögzítettem őket, a nagyobb sárga jegyzettömbből pedig lakkozott papírra ragasztottam a tömb körülbelül negyedét, és azt kilyukasztva lógattam fel a zsinórra. A műanyag tartóban lévő eszközöket nem használom olyan gyakran, így maradtak az eredeti helyükön.

A pentart lakkokra visszatérve szeretném megjegyezni, hogy a matt lakkokkal nagyon elégedett vagyok. Évekkel ezelőtt szereztem be őket (a mécsestartókhoz, amik 2011-ben készültek, ezeket a tégelyeket bontottam fel), és kis vízzel higítva még mindig tökéletesen működnek a repesztőlakkal egyetemben.

3 megjegyzés:

- írta... [Válasz erre...]

[írtam délután egy hosszú kommentet, de véletlenül kiléptem...]

Nagyon jó lett - ezek szerint nem csak én DIY-oltam meg az irodát! Mondjuk tolltartót pont nem készítettem, pedig óriási szükségem lett volna rá, mert ott sem volt megoldva a saját és a céges írószerek szétválasztása, és csak egyetlen egy vállalható (nem bumszli, nem csúnya) tolltartónk volt... Ez a befőttes üveges jó, mert nem túl magas, de van súlya, nem borul el minden alkalommal, amikor kiveszel belőle valamit...

Én a fiókos szekrényemmel éltem ki a kreativitásom, először is minden "koccanós" helyre ragasztottam filcet (olyat, amit bútorok lábára tesznek, hogy ne karcolja fel a parkettát), így nagyon finoman záródtak a fiókjaim, (a filcből a monitor talpára is jutott, hogy a lapos részén puhán csücsüljön a telefonom), majd a fiókokba dobozokból elosztót készítettem (a sajátmárkás prémium szaloncukor dobozából 2 elfért egymáson, és 2 egymás mellett, így 4 dobozzal egész jól elvoltam, illetve volt egy womensecret zoknidobozom (azt haza is hoztam, annyira jó, karton, 3 részre osztott), abba tettem a pendrive-okat, a tűzőgépemet és a lyukasztót. Nekem volt a legrendezettebb fiókom, meg a kolléganőmnek, aki semmit nem tartott benne... (úgy könnyű ;) )

sosem használtam még pentás festékeket, de talán a Praktika, vagy valamelyik másik kreatív magazin folyton ajánlgatja, szóval ha szerinetd is jók, lehet, hogy veszek egyet-kettőt, mert vannak színek, amiket egyszerűen nem tudok kikeverni. Vicces módon pont egy olyasmi kék, amilyennek az első képen tűnik a zöld. Most nagyon bele vagyok esve abba a színbe, de próbálom visszafogni magam, és eddig csak egy babahordozó kendőt vettem ilyen színből, mert jó áron volt, és ha elvégezte a feladatát, szét tudmo majd vágni párnahuzatnak. (Pedig van hordozókendő-maradék csoport is, ott is várhattam volna, amíg felbukkan egy darabka, de így az egész kanapéra jut majd :) )

Mivel kened fel a festéket? Nem tűnik csíkosnak. Ha én eddig valamit ilyesmi állagú festékkel kentem ecsettel, mindig csíkos lett, ezért álltam át a festék spray-re, de az nincs (sincs) minden színben, és ráadásul télen nem is lehet vele használni, mert én ki nem állok a havas erkélyre festegetni :D

Kemál Amál írta... [Válasz erre...]

@Dittygirl
Ez velem is elő szokott fordulni (hogy az elküld helyett a kilép gombot nyomom meg).

Egy ideig én is a monitor talpán tartottam a telefont, aztán repi ajándékként kaptunk egy jó kis telefontartót. Így most abban figyel a monitor mellett.

Nekem van kis polcom az asztal fölött, így ott vannak a tűzőgépek. A fiókrendszerezésbe még nem vágtam bele, de eddig csak papírt tartottam benne. Ha nő még az irodai eszközpark, talán sor kerül arra is :)

A pentának elég széles a palettája, talán van benne ilyen színű festék is. Keskeny fejű ecsettel szoktam felkenni (nem olyan kialakítású, mint amiből sokat árulnak egy tasakban, és az iskolában festünk vele, hanem olyasmi lapos ecset, mint amit a ház körüli festésre használnak, de csak kétujjnyi széles), és szerintem a trükk a megfelelő sűrűség eltalálása. Ha túlhígítom, akkor nekem is több réteg kell az egyeneletes fedéshez. A sárgán nem látszik, de ott túl sűrű volt a festék, nem lett olyan szép. Ezért is jó a repesztés, nem annyira feltűnő, ha tökéletlen a bevonat.

- írta... [Válasz erre...]

Sosem hígítottam... Lehet, hogy kellett volna :)